Sofabold.dk

Få det fulde overblik over hvad sport der sendes direkte/live på TV. Sofabold giver dig det fulde overblik med nem mulighed for at tilføje til din kalender.

Overblik over foråret i 3F Superligaen
?
×

Velkommen til Sofabold.dk

Sofabold er en TV guide til sport på TV. Vores eneste formål er at give dig det bedste overblik over hvilken sport der sendes LIVE på TV, samt hvor.

Hvis du klikker på en kamp/event, kan du finde mere info, samt tilføje kampe/event til din kalender med ét klik. På kampe har du også muligheden for at give dit bud på resultatet.

I vores kalendere kan du tilføje kampe automatisk til din kalender, som derefter vil blive opdateret med tider og TV info

Med kan du anbefale kampe/events til andre brugere af Sofabold.

Som registeret bruger på Sofabold, har du mulighed for at vælge favorithold og turneringer/sportsgrene - disse vil blive markeret med rødt på side, så du har det bedste overblik. Du har som bruger også mulighed for at vælge hvilke TV kanaler der vises i oversigten.

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller anden feedback.

Hvordan er DIN Superligaklub på Twitter?

Denne weekend er skelsættende for mange. For netop i denne weekend begynder Danmarks bedste fodboldrække, Superligaen, igen. Efter en alt for lang pause, vil nogle nok mene. I denne uge laves der en analyse af hvordan dit Superliga-hold har ageret på det sociale medie Twitter, i gennem den lange Superliga-pause.

Hvorfor har jeg ikke taget Facebook med? Tjooo. Fordi nyhedsstrømmen på Twitter gerne går hurtigere, der er større incitament til at skrive kortere beskeder og så er det nemmere at måle - da mediet stadig er nyt for de fleste danskere. Derudover er "nyhedshistorierne" fra klubberne oftest de samme, på både Twitter og Facebook. D

er udtrækkes tal fra et "Social Media"-værktøj ved navn Twopcharts.com - et værktøj der kan måle strømmen af forskellige parametre, så som Followers (følgere/fans) og Tweets (opdateringer).

Klubberne har, så vidt vides, en del af ansvaret for at der mangler data hos de respektive klubber! Om de bærer hele ansvaret vides ikke. Jeg giver en karakter på en skala fra 1 til 10, hvor 1 er det dårligste og 10 er det bedste. Og lad os så komme i gang!

TABEL:

Superligaklub Nye Followers Antal nye Tweets Aktiv siden Tweets pr. måned Nye Followers pr. mdr. Bemærkninger
AaB 348 340 Apr. 2012 113,33 116,00  
AGF 308 453 Jul. 2010 151,00 102,67  
AC Horsens 169 122 Okt. 2012 - - Mangler data
Brøndby IF 913 205 Mar. 2009 68,33 304,33 Har også Live-konto
Esbjerg FB 92 51 Jul. 2012 17,00 30,67  
FC København 718 222 Mar. 2009 74,00 239,33 Har også Live-konto
FC Midtjylland 137 83 Jan. 2013 - - Mangler data
FCN 1.876 168 Feb. 2010 - - Mangler data
OB 182 428 Okt. 2009 142,67 60,67  
Randers FC 49 11 Jul. 2011 - - Mangler data
Silkeborg IF 485 200 Aug. 2009 66,67 161,67  
SønderjyskE 331 0 Nov. 2011 - - Mangler data

Aalborg Boldklub
AaB har været særdeles aktiv på Twitter igennem de sidste 3 måneder, hvor de har tredjeflest nye tweets pr. måned. Derimod har de ikke været gode til at tiltrække nye følgere, eller fans, igennem Superliga-pausen. Set i lyset af hvor relativt kort til de har været på det sociale medie, må der stadig være plads til forbedring! Dommen: 5

Aarhus GF
Aarhus Gymnastikforening er klart det hold i Superligaen, der igennem pausen fra december-marts har været mest aktiv på twitter. De har den højeste Tweet-kvotient. AGF har fået godt over 300 followers om måneden, igennem pausen, og da de har været aktive på Twitter siden Juli 2010, må dette være godkendt uden at være prangende. Årsagen til den lille fremgang er enten, at der blot er kommet flere AGF-fans på Twitter, eller at de simpelthen har generet flere fans, via deres Twitter-feed. Dette er dog gætværk. Dommen: 6

AC Horsens
Horsens' gule fare har været at finde på Twitter igennem 5 måneder. På denne tid, har de blot skrevet 122 opdateringer til fans (og presse), og blot anskaffet 169 følgere. Det er lidt mere end 1 følger/fans pr. dag! Der er i den grad plads til forbedring. Og dét faktum at der ikke føres statistik over klubben, trækker også ned! Dommen: 3

Brøndby IF
På trods af sportslig (og MÅSKE økonomisk-) krise på den Københavnske Vestegn, går det forrygende godt på det sociale medie Twitter. Her har de skrevet tredjefærrest nye Tweets, men har tiltrukket allerflest nye følgere, igennem Superliga-pausen. Klubben der i skrivende stund ligger sidst (eller næstsidst afhængigt af resultatet idag, søndag), er klubben der generer flest følgere, med et lavt antal Tweets. Brøndby er sammen med ærkerivalerne fra FC København, en af de to klubber er først var aktiv på det sociale medie: Fremragende! Dommen: 9

Esbjerg FB
Esbjerg har været på Twitter i 9 måneder, og bare i de sidste 3 måneder har tilgangen af nye følgere ikke været prangende! Faktisk har de kun opnået det der svarer til én følger pr. tre dage. Det må siges at være i den sløje ende. Til gengæld har de heller ikke været voldsomt aktive, hvilket kunne tyde på en manglende strategi på dette område. Dommen: 4

F.C. København
Københavnerklubben har været lidt mere aktiv end rivalerne fra Brøndby, men til gengæld har fået færre følgere, igennem Superliga-pausen. Klubben har til gengæld været aktiv på Twitter siden marts 2009, hvilket igen er det længste (sammen med Brøndby) i hele Superligaen. Dette må trække gevaldigt op - Twitter er det nye, hvilket man så i FC København for snart 4 år siden! Dommen: 8

FC Midtjylland
Holet fra Heden har blot været medlem i 2 måneder. Sølle 2 måneder. På den korte tid har de skaffet 137 følgere og skrevet 83 Tweets. En regulær spam-maskine! Noget kunne tyde på en målrettet strategi fra deres side, og man må formode at de bliver aktive i fremtiden på det sociale medie. Vi lander midt i skalaen, da det ville være usagligt at bedømme dem over samme horisont som alle de andre klubber. Dommen: 5

FC Nordsjælland
Danmarksmestrene anno 2012 har været særdeles aktiv på Twitter - men de har ikke data fra de sidste 3 måneder. Dog er min fornemmelse, at de først er blevet aktive inden for det sidste halve år. De har på præcis 2 år skabt sig en følgerskare på 1.876 og skrevet 168 opdateringer/nyheder. Mangel på data er skidt (!). Dommen: 4

Odense Boldklub
O'ense Boldklub har været en decideret spam-maskine i Superliga-pausen. I de 3 måneder pausen har varet, har de skrevet 142 opdateringer om måneden! Enten har de tilknyttet deres nyhedsfeed til deres Twitter-profil, eller så har de en fast og målrettet strategi for projekt-Twitter (begge ting kan dog være tilfældet). Enten gider folk ikke spammes af nyheder, eller så har OB-fans'ne ikke opdaget deres klub på Twitter. De har i hvert fald været rasende dårlige til at skaffe nye følgere på disse 3 måneder. Faktisk næstdårligst! Dommen: 4

Randers FC
Hestene fra Randers har været 'aktive' på Twitter siden Juli 2011... Aktive er måske så meget sagt, men de har hvert fald skrevet bare 11 opdateringer/nyheder på 21 måneder! På samme tid har de blot skaffet 49 følgere eller fans. Klart analysens næstdårligste! Derudover mangler der data - hvilket måske kan skyldes den manglende aktivitet. Dommen: 2

Silkeborg IF
På trods af Silkeborgs størrelse, både som klub og som sportsligt brand, har de overraskende mange følgere på Twitter. De skaber endda også rigtig mange nye følgere hver eneste måned. Stor tommelfinger opad, herfra! De har været aktive siden August 2009, hvilket måske kunne tyde på en 'Social Media'-strategi fra deres side. Flot af en klub, med den størrelse! Dommen: 7

SønderjyskE
Sønderjyderne har været på (bruger med vilje ikke ordet 'aktiv') Twitter siden November 2011 - i 16 måneder!!! Og i denne periode har de begået 0 opdateringer/tweets. Imponerende og lidt tragisk-komisk, i sig selv. På trods af dette har de skabt sig 331 følgere. Jeg begriber ikke hvordan. Testens absolutte bundprop! Dommen: 1

⏰ Næste
📊 Ugens spørgsmål
Hvor tror du AGF slutter i 3F Superliga stillingen?
2. pladsen
3. pladsen
4. pladsen
5. pladsen
Uge 27
📆 kalendere

Her er et fuldt overblik over vores kalendere på Sofabold.

Fodbold
3F Superliga
Gjensidige Kvindeligaen
NordicBet Liga
2. Division
La Liga
Ligue 1
Major League Soccer
Premier League
UEFA Champions League
UEFA Europa League
UEFA Euro 2020
AaB
AC Horsens
AGF
Brøndby IF
Esbjerg fB
F.C. København
FC Midtjylland
FC Nordsjælland
HB Køge
Hobro IK
Lyngby Boldklub
Nykøbing FC
OB
Randers FC
Silkeborg IF
SønderjyskE
Vejle Boldklub
Viborg FF
Arsenal FC
Chelsea FC
Liverpool F.C.
Manchester City
Manchester United
Tottenham Hotspur F.C.
FC Barcelona
Real Madrid C.F.
Borussia Dortmund
FC Bayern München
Danmark
Danmark (K)
Danmark (U21)
Håndbold
HTH Ligaen
Primo Tours Ligaen
EHF Champions League (H)
EHF Champions League - Kvinder
Aalborg Håndbold
København Håndbold
Odense Håndbold
Team Esbjerg
Danmark Håndbold (H)
Danmark Håndbold (K)
Amr. Football
National Football League
Ishockey
National Hockey League
Basketball
National Basketball Association
Andre
Formel 1
Giro d'Italia - Cykling
Tennis - ATP
Tennis - WTA
Tour de France
Vuelta A Espana
Sofabold.dk
Alle logoer tilhører de respektive klubber, turneringer, forbund og TV stationer - © Sofabold 2011-2020
Vi gør opmærksom på, at alt info er vejledende og TV kanalerne kan lave sidste minuts ændringer. 🤷🏻‍♂️