NENT Group sikrer sig de eksklusive rettigheder til VM i kvindefodbold i 2023

18 november 2020

NENT Group udvider sin premium fodboldportefølje med de eksklusive rettigheder til FIFA Women’s World Cup i 2023, som er den største sportsbegivenhed dén sommer. Og selvom kvalifikationen endnu ikke er startet, forventes det, at det danske kvindelandshold skal i aktion, når VM i kvindefodbold fløjtes i gang på Viaplay og TV3-kanalerne i 2023.


Der er godt nyt til de danske fodboldfans. Når kvindernes VM sparkes i gang i juli 2023 i Australien og New Zealand, bliver det på Viaplay og TV3-kanalerne. Selvom kvalifikationen endnu ikke er startet, forventes det, at det danske kvindelandshold, som netop har kvalificeret sig til EM i England i 2022, kvalificerer sig. Og det betyder, at vi kan glæde os til at se nogle af verdens dygtigste kvindelige fodboldspillere som bl.a. Pernille Harder og Nadia Nadim i aktion for Danmark på Viaplay og TV3-kanalerne i 2023.

I sommeren 2017 var det danske kvindelandshold på alles læber, og for første gang nogensinde var hele den danske nation samlet for at se kvinderne spille fodbold. Holland og Danmark mødtes i en EM-finale, der blev set af godt halvanden million danskere – og selvom det ikke blev til guld, fik bedriften kæmpe betydning for kvindefodbolden i Danmark. Og alting tyder på, at det bliver endnu større, når det danske kvindelandshold forhåbentligt skal på grønsværen til VM i 2023 – et VM i kvindefodbold som i øvrigt tiltrak noget nær 1 milliard seere på verdensplan, da turneringen blev spillet i Frankrig i 2019.

”Det er dejligt at se NENT Groups engagement i kvindefodbold. Ud over fransk, tysk og engelsk klubfodbold viser de nu også verdensmesterskabet i 2023, der ser ud til at blive den største begivenhed i kvindefodboldens historie. Jeg glæder mig til at deltage i mesterskabet, som jeg virkelig håber og tror på, at Danmark vil kvalificere sig til. Sommeren 2023 bliver et fantastisk udstillingsvindue for kvindefodbolden”, siger Pernille Harder, anfører for det danske kvindelandshold og UEFA Women’s Player of the Year i 2020.

Konkurrencen holdene i mellem er intensiveret, når kvindernes VM spilles over fem uger i juli og august i 2023. Til VM i Frankrig i 2019 kæmpede 24 hold over 52 kampe om titlen som verdensmestre, mens hele 32 af verdens bedste kvindelandshold over 64 kampe skal kæmpe om den prestigefyldte titel i 2023 - en titel USA lige nu kan pryde sig med, efter de i 2019 for anden gang i træk tog VM-trofæet med hjem.

”Vi har en af verdens absolut bedste sportsrettighedsporteføljer, men 80% af vores udsendelser dækker mandlig sport. Det skal ændres! Jeg er derfor ekstra glad for, at vi nu har sikret os de eksklusive rettigheder til FIFA Women’s World Cup i 2023. Vi viser hvert år over 100 live-kampe fra de største kvindelige fodboldligaer på Viaplay – og de nye rettigheder til VM i 2023 viser vores langsigtede engagement i at løfte og udvikle sporten. FIFA Women’s World Cup i 2023 bliver det største event i kvindefodboldens historie, og vores omfattende dækning vil skubbe grænser; nå nye seere og inspirere den næste generation af lokale superstjerner”, siger Anders Jensen, NENT Group President og CEO.

NENT Group er det ubestridte hjemsted for verdens bedste kvindefodbold og har – ud over de nyerhvervede rettigheder til FIFA Women’s World Cup i 2023 – rettighederne til at vise den engelske FA Womens Super League, tyske Frauen Bundesliga og franske Division 1 Féminin, som rangeres som Europas tre bedste fodboldligaer af UEFA.

Kontakter

Louise Andersen

PR Project Manager, Viaplay Danmark